sobota, 25 maja, 2024
baner-kontaktowy
Strona głównaProgramy partnerskieCo to jest marketing afiliacyjny? 7 kroków do zarabiania pieniędzy 💸 dla...

Co to jest marketing afiliacyjny? 7 kroków do zarabiania pieniędzy 💸 dla początkujących!

Chcesz zacząć zarabiać pieniądze online, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może czytałeś mnóstwo poradników i żaden nie był dla Ciebie przydatny? Z tego wpisu dowiesz się, czym jest marketing afiliacyjny i jak zacząć zarabiać przy jego pomocy.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny wywodzi się z USA i w tym kraju jest często określany mianem programów partnerskich.
Mówiąc najprościej, marketing afiliacyjny to internetowy system prowizyjny. Firmy, które na przykład sprzedają produkty w sklepie internetowym, płacą prowizje operatorom stron internetowych. Ci wysyłają odwiedzających do ich sklepu internetowego, którzy następnie dokonują zakupu.

Amazon, na przykład, oferuje swój własny i bardzo czytelny program partnerski. Możesz w nim promować usługi i towary niemal każdej osoby dostępnej na tej platformie.
W przeciwieństwie do zwykłej reklamy banerowej, wynagrodzenie za marketing afiliacyjny jest oparte na wynikach. Jako właściciel strony internetowej (nazywany również afiliantem, partnerem lub wydawcą) otrzymujesz prowizję tylko wtedy, gdy polecony internauta zrobi coś konkretnego na stronie internetowej polecanej firmy. Na przykład, dokonują zakupu, zarejestrują się lub .

Na przykład, możesz uzyskać 1.000 odwiedzających moją stronę internetową, którzy klikną na link partnerski (który oczywiście może być również banerem reklamowym z odpowiednim linkiem partnerskim). Jeśli nie kupią niczego w sklepie internetowym, na który kliknęli, zarabiasz 0 złotych.
Ale jeśli uda Ci się nakłonić 10 osób do kliknięcia w link partnerski i 5 z nich kupi coś w sklepie, to dostaniesz 5 x prowizję. W marketingu afiliacyjnym liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Ale o tym więcej w innym artykule.

Jak działa marketing afiliacyjny?

Cały proces działania marketingu afiliacyjnego można opisać w kilku krokach.

  1. Rejestracja wydawcy w sieci afiliacyjnej. Pierwszym krokiem jest rejestracja w sieciach afiliacyjnych lub programach partnerskich. W dalszej części tekstu znajdziesz listę sprawdzonych programów afiliacyjnych w Polsce.
  2. Pozyskanie linku afiliacyjnego. Gdy już stworzysz swoje konto, musisz znaleźć odpowiedni program i wygenerować link afiliacyjny.
  3. Reklamowanie linków afiliacyjnych. Teraz umieszczasz link na blogu, stronie lub platformie społecznościowej i zachęcasz innych do zakupu. Jako bloger masz duże pole do popisu, możesz stworzyć artykuły lub strony sprzedażowe zachęcające do skorzystania z oferty.
  4. Pozyskiwanie klientów i generowanie sprzedaży. Gdy użytkownik zainteresuje się Twoją ofertą, zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy, gdzie może dokonać zakupu.
  5. Zarabianie pieniędzy. Sieć afiliacyjna zlicza konwersje i na tej podstawie przypisuje do Twojego konta pieniądze.

Jakie są zalety marketingu afiliacyjnego?

Korzyści z tego płyną zarówno dla sprzedawcy (np. sklepu internetowego – reklamodawcy), jak i dla partnera (zwanego również wydawcą). Sklep internetowy musi wypłacić prowizję partnerowi tylko wtedy, gdy wygenerowana zostanie sprzedaż. Wydawca, jeśli się postara i prześle wielu odwiedzających ze swojej strony do sklepu internetowego, otrzymuje zazwyczaj wiele prowizji, a tym samym – generuje dobry dochód.

W ten sposób sklep internetowy osiąga większą sprzedaż, a tym samym większy zysk, wydawca również zarabia dobre pieniądze, a polecony klient znalazł produkt, którego szukał lub który rozwiązuje jego problem.
W idealnym przypadku jest to sytuacja korzystna dla obu stron, na której zyskują wszyscy zaangażowani. Dlatego właśnie na marketingu afiliacyjnym można zarobić bardzo dobre pieniądze.

Jak początkujący mogą zacząć przygodę z marketingiem afiliacyjnym?

Początki w marketingu afiliacyjnym również nie są łatwe i zazwyczaj potrzeba wytrwałości i wytrzymałości, aby zarabiać na nim dobre pieniądze.

Ale najważniejszą rzeczą jest to, aby naprawdę zacząć już dziś, a nie jutro!
Zawsze doradzam moim czytelnikom, aby po prostu tworzyli treści, niezależnie od tego, czy jest to strona internetowa, podcast, blog czy inna platforma. Pierwszym krokiem jest zbudowanie zasięgu i zdobycie zaufania odwiedzających.
W drugim kroku, możesz zająć się marketingiem afiliacyjnym, wybrać programy partnerskie, zoptymalizować i zarabiać.

Marketing afiliacyjny dla początkujących – jak zacząć?

  1. Wybierz pomysł z potencjałem przychodów i programem partnerskim. Czy pomysł jest opłacalny i czy istnieje dla niego dobry program partnerski? Oto podstawy udanej strony partnerskiej dla początkujących.
  2. Hosting, WordPress i wtyczki dla strony partnerskiej.
  3. Wybór motywu WordPress i dostosowanie układu. Projekt strony internetowej dla nowej strony partnerskiej zbliża się wielkimi krokami. Tutaj daję wskazówki, jak wybrać odpowiedni motyw WordPress i dostarczyć pratic wskazówki.
  4. Zamieść treści, które przynoszą ruch na stronie. Jakie treści są odpowiednie dla stron partnerskich i jak je zdobyć. Plus praktyczne wskazówki dotyczące pisania.
  5. Jak optymalnie zintegrować linki partnerskie. Ta część serii dla początkujących dotyczy rejestracji w programach partnerskich i instalowania linków partnerskich.
  6. Ruch na Stronie Afiliacyjnej. Jakie działania możesz podjąć, aby Twoja strona partnerska zyskała ruch, jakie działania SEO mają sens i na co powinieneś zwrócić uwagę.
  7. Utrzymanie i optymalizacja strony partnerskiej. Aby zakończyć tę serię artykułów, omówię, jak utrzymać stronę partnerską i jak ją zoptymalizować, aby uzyskać więcej dochodów.

Jakie modele prowizji występują w marketingu afiliacyjnym?

Oczywiście, istnieją różne odmiany marketingu afiliacyjnego. Zarabiać można nie tylko wtedy, gdy ktoś kupi produkt. Istnieją różne tzw. modele prowizyjne w marketingu afiliacyjnym, ale najważniejsze z nich to sprzedaż i lead.

Sprzedaż to po prostu sprzedaż. Jest to typowy przypadek, w którym odwiedzający moją stronę klika na link partnerski, a następnie kupuje coś w danym sklepie. Zazwyczaj otrzymujesz prowizję procentową od wartości towaru. Jeśli więc prowizja od sprzedaży wynosi 5%, a polecony klient kupi coś za 50 zł, to ja dostanę 2,50 zł prowizji.

W przypadku leadów, chodzi o nawiązanie kontaktu bez dokonywania sprzedaży. Jest to bardzo częste zjawisko, na przykład w sektorze ubezpieczeń*. Jeśli umieszczę na swojej stronie link partnerski i ktoś na niego kliknie, to dostanę pieniądze, jeśli ta osoba po prostu poprosi o porównanie ubezpieczeń. Często występują tu stałe kwoty.

Szczególnie lukratywne jest polecanie stałych klientów. Jeśli na przykład skieruję kogoś do serwisu online, a on zostanie tam stałym klientem (np. zapłaci miesięczną opłatę za usługę newslettera), to ja również otrzymam niewielką prowizję na stałe, tak długo, jak długo osoba polecona pozostanie tam klientem. Jest to tzw. wynagrodzenie za całe życie.
Szczególnie lukratywne są tzw. prowizje za całe życie. Tutaj kierujesz klienta raz na przykład do usługi newslettera i tak długo, jak ta osoba pozostaje tam klientem, otrzymujesz co miesiąc prowizję. Można na tym zarobić naprawdę dobre pieniądze.
Wyróżnić zatem można:

  • CPS (Cost per sale) – prowizja przyznawana za prawidłowe dokonanie sprzedaży, najczęściej rozlicza się jako procent od wartości koszyka.
  • CPA (Cost per action) – prowizja przyznawana za wypełnienie formularza, rejestrację lub inną akcję.
  • CPL (Cost per lead) – podobnie jak w przypadku CPA.
  • CPC (Cost per click) – wydawca nagradzany jest za samo kliknięcie w link afiliacyjny.

Czy można utrzymać się z marketingu afiliacyjnego?

Świetne pytanie, na które odpowiedź brzmi – Oczywiście!

Miłą rzeczą jest to, że istnieje wiele programów partnerskich ze sklepów internetowych, usług online, firm ubezpieczeniowych, dostawców usług hostingowych i wielu innych firm. Istnieje tak wiele firm z różnych branż, że na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla większości typów stron internetowych.
Jednak to wymaga czasu i dużo pracy, aby zbudować stronę internetową lub blog, który ma wystarczająco dużo odwiedzających, aby marketing afiliacyjny przynosił zysk. Powinieneś mieć kilka tysięcy odwiedzających miesięcznie, aby zarobić więcej niż kieszonkowe.

Aby się z tego utrzymać, potrzebujesz znacznie większego zasięgu, przez co ważne jest, aby uzyskać odpowiednich odwiedzających. Jeśli większość z tych odwiedzających jest już zainteresowana kupnem czegoś lub szuka rozwiązania jakiegoś problemu, to naturalnie osiągniesz znacznie wyższy dochód z afiliacji niż w przypadku, gdy ci odwiedzający szukają tylko darmowej rozrywki.

Tak więc możesz zarabiać na życie z marketingu afiliacyjnego (ja tak robię i wielu innych), ale to nie dzieje się samo z siebie i nie dzieje się z dnia na dzień.

Najlepsze sieci afiliacyjne

Jeżeli interesuje Cię marketing internetowy i chciałbyś spróbować zarabiać na podstawie sieci afiliacyjnych, poniżej znajdziesz listę tych, które są godne polecenia w Polsce.

  • MyLead
  • ConverSand
  • Aff44

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące marketingu afiliacyjnego? Jeśli tak zostaw je w komentarzu pod spodem 🙂

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -
cvwork-baner

Najpopularniejsze wpisy