niedziela, 3 grudnia, 2023
baner-kontaktowy
Strona głównaBiznesJak zarabiać na social mediach - praca z dobrymi perspektywami

Jak zarabiać na social mediach – praca z dobrymi perspektywami

Zostać influencerem i zarabiać w internecie – to aspiracje zawodowe wielu młodych ludzi. Ale czy to w ogóle jest realistyczne? Tak, absolutnie. Z ciekawą treścią i dobrym pomysłem można się z tego utrzymać.
Firmy co roku zwiększają swoje budżety na marketing poprzez influencerów. Wiedzą, że mogą bardzo skutecznie promować swoje produkty. Istnieją szacunki, że influencerzy w Polsce zarobili w 2020 roku około 560 milionów złotych. A wzrost trwa nadal. Do 2022 roku kwota ta może wzrosnąć nawet do 990 milionów złotych!

Pomimo tych imponujących danych: Twoją misją nie powinno być stanie się bogatym i sławnym i prowadzenie rozwiązłego życia. Bardzo niewielu ludziom się to udaje. Ale jeśli planujesz stopniowo budować lojalny następstwo w Internecie, który zapewni Ci solidny dochód, masz realną szansę na osiągnięcie swojego celu.

W tym artykule dowiesz się, jakie są możliwości zarabiania online na własnych treściach i jak najlepiej przygotować się do kariery influencera. Na koniec, w bonusowym wywiadzie, Jan Rode mówi, jak wygenerować pierwszy ruch i zbudować duży zasięg. Jako konsultant medialny Jan stworzył kilka z najbardziej znanych nazwisk na scenie.

Co trzeba mieć, by zarabiać jako influencer?

Najważniejszym warunkiem do zarabiania jako influencer jest genialny pomysł. Potrzebujesz czegoś, o czym będziesz mógł opowiedzieć ludziom. Nie musi to być coś zupełnie szalonego, ale powinno wzbudzić zainteresowanie – i to nie tylko na krótką metę, ale najlepiej w dłuższym okresie czasu.Powinieneś także znać swoją grupę docelową i posługiwać się jej językiem.

Sekretem wielu gwiazd mediów społecznościowych jest to, że dzielą się ze swoimi zwolennikami entuzjazmem dla danego tematu i potrafią o nim mówić autentycznie i z sympatią. Rozległa wiedza techniczna nie jest konieczna. Większość platform może być używana za pomocą prostych środków. Wysokie przywiązanie do sieci społecznościowych i radość z wypróbowywania rzeczy powinny wystarczyć.

Wyczucie trendów pomoże Ci nie przegapić aktualnych wydarzeń. Zwracaj uwagę na to, co dzieje się w Twojej społeczności i reaguj na to. Szczególnie w biznesie online, ogólne warunki zmieniają się szybko i to, co jest dzisiaj, jutro może nikogo nie interesować.
I pomimo całej swojej kreatywności, nigdy nie powinieneś zapominać o finansowej stronie swojego zawodu. Jeśli chcesz zarabiać na życie jako influencer, powinieneś mieć wyczucie liczb. Powinieneś zawsze śledzić swoje dochody i płacić rachunki oraz podatki na czas.

Czy muszę zarejestrować działalność gospodarczą?

Tak długo, jak nie zarabiasz na swoich składkach online, władze podatkowe nie są zainteresowane tym, co robisz. Ale jak tylko zaczniesz przynosić zyski, musisz oficjalnie zarejestrować swoją działalność. Ściśle mówiąc, nie wolno Ci ustawić ani jednego linku partnerskiego bez zarejestrowania działalności gospodarczej. Nie jest to jednak duży problem i czasami można to zrobić nawet online. 
Nieco później skontaktuje się z Tobą urząd skarbowy i poprosi Cię o wypełnienie „kwestionariusza do rejestracji podatkowej”. Kwestionariusz ten zawiera między innymi następujące pytania:

  • Co dokładnie oferujecie?
  • Jak zarabiasz swoje pieniądze?
  • Czy planują Państwo zatrudnić pracowników?
  • Jaką formę prawną wybierzesz?
  • Jakich obrotów i zysków oczekujesz?

Na podstawie podanych przez Ciebie informacji zostanie określony rodzaj i przewidywana kwota podatków, które będziesz musiał zapłacić.

Czy muszę mieć biznesplan?

Pisanie biznesplanu zawsze ma sens, ponieważ dzięki niemu przemyślisz cały projekt biznesowy od początku do końca. W nim nie tylko opisujesz koncepcję swojej obecności w Internecie pod względem treści, ale także patrzysz na stronę finansową: Jak będziesz zarabiać pieniądze? Jakiego dochodu oczekujesz? A kiedy będzie ich wystarczająco dużo, aby sfinansować twoje utrzymanie?

Jak znaleźć właściwą niszę?

Jednym z najważniejszych pytań, na które odpowiadasz w swoim biznesplanie jest pytanie o ofertę: Czym chcesz przekonać ludzi do podążania za Tobą? O czym możesz opowiedzieć, ponieważ sam masz doświadczenie lub znasz ludzi, którzy mają coś do powiedzenia na dany temat? I czy te tematy wystarczą, aby dostarczyć ekscytujące treści w dłuższej perspektywie?

Twoja treść nie musi być zupełnie niezwykła. Czasami wystarczy podzielić się z innymi własnym życiem w szczególnie zabawny lub pouczający sposób. Doświadczenia z pracy, entuzjazm dla hobby lub szczególna sytuacja życiowa mogą być punktem wyjścia dla Twojego kanału lub bloga.

Ważne jest, aby znaleźć temat, który nie jest jeszcze zbyt zajęty. Magiczne słowo brzmi: specjalizacja. Pomyśl o niszy tematycznej, nad którą nikt nie pracował tak intensywnie jak Ty. Na przykład, zamiast pisać o swojej pasji do gotowania w ogóle, możesz skupić się na daniach dla pracujących rodziców. Wtedy łatwiej odnajdą Cię wszyscy, którzy interesują się codziennymi i rodzinnymi przepisami – a przy okazji określisz grupę docelową, która będzie interesująca dla firm reklamowych.

Jakie inwestycje są konieczne?

Próg do wdrożenia swojego pomysłu i rozpoczęcia kariery influencera jest niski. Możesz wykorzystać platformy takie jak Instagram, YouTube, Facebook, Twitter czy Snapchat do rozpowszechniania swoich treści bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych. Nowoczesne smartfony są zazwyczaj wystarczające do tworzenia odpowiednich filmów i zdjęć, przynajmniej na początku.

Jak mogę zarobić pieniądze?

Istnieją różne sposoby na zarabianie pieniędzy jako influencer. Wszystkie one mają związek z marketingiem i reklamą. Jest bardzo mało prawdopodobne, że Twoi zwolennicy będą płacić bezpośrednio za Twoje treści – przynajmniej w fazie początkowej. Potrzeba dużo zaufania, aby doprowadzić swoich zwolenników do tego punktu.

Zamiast tego, będziesz współpracować głównie z firmami, których produkty lub usługi przemawiają do podobnej grupy docelowej jak Twoja. Chcą wykorzystać Twój zasięg do promowania siebie.

Poniżej przedstawiamy wybrane, najpopularniejsze sposoby, w jakie możesz zarabiać jako influencer:

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny jest bardzo popularny. Zasada jest prosta: umieszczasz na swojej stronie linki do treści firm i otrzymujesz prowizję za każdy produkt, który zostanie zakupiony za pośrednictwem tego linku. Aby zwiększyć sprzedaż, a tym samym swoją prowizję, możesz mówić o powiązanym produkcie, a nawet wyraźnie polecać go swoim zwolennikom.
Ten model, zwany pay per sale, jest najbardziej rozpowszechniony w marketingu afiliacyjnym. Przy pay per click otrzymujesz już niewielką kwotę za każde kliknięcie na baner reklamowy. Pay per lead oznacza, że osoba, która trafiła do firmy reklamowej za Twoim pośrednictwem, musiała złożyć tam zapytanie. Niezależnie od tego, czy zakup zostanie następnie zrealizowany, otrzymują Państwo uzgodnioną kwotę.

Post sponsorowany

Post sponsorowany to artykuł lub wypowiedź, za którą firma płaci. Upewnij się, że oznaczysz te posty jako sponsorowane i używaj ich tylko z umiarem. W końcu Twoi zwolennicy nie są zainteresowani reklamą, ale prawdziwą informacją. Artykuły sponsorowane na Twojej stronie powinny również oferować Twoim fanom wartość dodaną. Lepiej jest odrzucić wnioski, które nie spełniają tego wymogu.

Reklama

Po zarejestrowaniu się w serwisie YouTube użytkownik może zdecydować, że zezwoli platformie na odtwarzanie reklam – niezależnie od treści. Otrzymasz wtedy niewielki udział w przychodach z reklam generowanych przez Twój film. Kwoty wahają się od kilku centów do kilku euro, w zależności od tego, jak często Twoje wideo jest oglądane i jak specyficzna jest jego treść. Prawdopodobnie nie wzbogacisz się na tym dochodzie, ale może on stanowić dochód podstawowy.

Współpraca z markami

Najbardziej lukratywnym sposobem jest bezpośrednia i stała współpraca z firmami, które pasują do Twojej grupy docelowej. Po ustaleniu nazwy dla siebie i wystarczająco duży zasięg, można zacząć szukać odpowiednich partnerów biznesowych, którzy będą płacić za powoływanie się na ich marki lub umieścić swoje produkty w jednym z filmów (lokowanie produktu).
Kolejnym etapem jest sytuacja, w której zostajesz kupiony jako twarz marki na całą kampanię ze względu na swoją sławę i reputację, jaką cieszysz się w grupie docelowej, lub gdy sam stajesz się marką. Jednak tylko nieliczni influencerzy to osiągają i nie powinno to być Twoim celem na samym początku.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -

Najpopularniejsze wpisy