niedziela, 3 grudnia, 2023
baner-kontaktowy
Strona głównaBiznesJaki autoresponder wybrać do e-mail marketingu?

Jaki autoresponder wybrać do e-mail marketingu?

W dzisiejszych czasach prowadzenie skutecznych kampanii email marketingowych bez pomocy autoresponderów jest prawie niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ autorespondery są prawdopodobnie najtańszym, najłatwiejszym i najbardziej skutecznym sposobem, aby zamienić swoich subskrybentów w klientów.

Wyobraź sobie następującą sytuację: Prowadzisz firmę doradczą. Odwiedzający wchodzi na Twoją stronę i rejestruje się, aby pobrać darmowy eBook. Podajesz mu link do pobrania eBooka – ale czy naprawdę na tym poprzestaniesz? Oczywiście, że nie!

Ponieważ jest to wyjątkowa okazja do pielęgnowania i rozwijania relacji z osobą, która wyraziła potencjalne zainteresowanie Twoimi usługami. Dlaczego miałbyś z niej zrezygnować?

Prawdopodobnie jednak nie zamierzasz teraz podnieść słuchawki i zadzwonić do niego. Nie tylko byłoby to trochę dziwne – w końcu nie masz na to czasu.

No i w tym miejscu pojawia się autoresponder.

Czym są autorespondery?

Autorespondery są sekwencją automatycznych e-maili wysyłanych do subskrybenta na podstawie zdarzenia wyzwalającego. Tym wydarzeniem może być pobranie lub zapisanie się (jak w powyższym przykładzie), określona data (np. urodziny lub rocznica) lub inne działanie subskrybenta (np. kliknięcie w e-mail, wizyta na stronie internetowej, zakup produktu lub nawet porzucony zakup w sklepie internetowym).

Autorespondery działają dobrze, ponieważ są ukierunkowane – w końcu e-maile są wysyłane tylko na podstawie odpowiedniej akcji lub wydarzenia. A kiedy już skonfigurujesz autoresponder, teoretycznie powinien on działać praktycznie bezobsługowo.

Więc co byłoby prawdziwą wisienką na torcie? Jeśli są one dobrze wykonane – to znaczy, jeśli wysyłasz interesujące i przydatne treści – mogą również pomóc Ci w konwersji subskrybentów w klientów.

Co jest wspaniałe, to fakt, że autorespondery nie muszą być drogie. Niektóre narzędzia do tworzenia newsletterów oferują je nawet za darmo.I właśnie o tym powiemy Ci w tym artykule – o najlepszych narzędziach do tworzenia newsletterów, których możesz używać do autoresponderów.

Jak używać autorespondera do email marketingu?

eBook jest tylko jednym z przykładów, jak możesz wykorzystać autoresponder. Jest wiele innych sposobów na włączenie go do komunikacji mailowej:

  • Kiedy ktoś zapisuje się do Twojego newslettera, możesz wysłać pojedynczy email powitalny, w którym przedstawisz się i poinformujesz, jak często będą wysyłane emaile i jakiego rodzaju treści będą dotyczyć.
  • Kiedy subskrybent zapisuje się na darmową wersję próbną produktu lub usługi, możesz wysłać mu autoresponder „powitalny” z poradami, jak zacząć i informacjami o różnych dostępnych funkcjach.
  • Jeśli masz w swojej bazie danych daty urodzin swoich subskrybentów, możesz w dniu ich urodzin wysłać autoresponder ze specjalną ofertą lub rabatem.
  • Jeśli ktoś kliknie na konkretny link w jednym z Twoich poprzednich newsletterów, możesz wysłać mu serię autoresponderów z treścią na ten konkretny temat.
  • Jeśli posiadasz sklep internetowy, możesz wysłać użytkownikom, którzy zrezygnowali z zakupu, kod promocyjny, aby zachęcić ich do zakupu.
  • Kiedy klient kupuje produkt online, możesz wysłać autoresponder z dodatkowymi informacjami, jak dbać o produkt.
  • Kiedy subskrypcja klienta wygasa, możesz wysłać do niego wiadomość autoresponder na kilka tygodni przed, aby przypomnieć mu o odnowieniu.
  • A przypadków użycia jest o wiele więcej….

Mam nadzieję, że to podsunęło Ci kilka pomysłów!

Czy jesteś gotowy na założenie swojego autorespondera – może nawet za darmo? Następnie zapoznaj się z naszą listą najlepszych narzędzi poniżej.

CleverReach

Niemiecki dostawca CleverReach, posiadający ponad 200.000 klientów na całym świecie, cieszy się dużym zaufaniem wielu użytkowników. I oczywiście autorespondery są również dostępne tutaj.

Mogą być one tworzone w dwóch różnych miejscach. Albo poprzez klasyczne menu „Autoresponder”, albo poprzez „Automation THEA”. Bardziej sensowne jest użycie THEA, ponieważ jest tu o wiele więcej dostępnych opcji.

Co nam się podoba: z CleverReach możesz nie tylko stworzyć prosty workflow, w którym np. e-maile są po prostu wysyłane automatycznie w kilkudniowych odstępach. Dostępne są również kampanie follow-up i kampanie oparte na tagach. W ramach kampanii możesz nawet przeprowadzać testy A/B!

Co można by poprawić: Niestety, CleverReach nie jest najtańszym rozwiązaniem: przykładowo 1000 odbiorców kosztuje 20€ miesięcznie (w tym nielimitowane emaile). Również zdarzenia internetowe nie mogą być jeszcze uwzględniane w automatyzacji.

Rapidmail

Z tej usługi korzysta obecnie 80.000 klientów. Wśród nich są też zapewne tacy, którzy automatyzują swoje kampanie e-mailowe za pomocą systemu autoresponder.

Autorespondery rapidmail są podzielone na trzy opcje: Welcome mailing, coroczny event mailing oraz jednorazowy event mailing.

Co nam się podoba: autorespondery są dość proste, ale dość skuteczne, ponieważ możesz szybko skonfigurować swoje autorespondery. Kolejnym pozytywnym aspektem usługi rapidmail są niezmiennie dobre wyniki w zakresie dostarczalności wiadomości e-mail.

Co powinno być poprawione: za oferowaną cenę, musisz oczywiście być świadomy, że nie dostajesz tutaj kompletnej klawiatury do automatyzacji e-maili.

Jeśli chodzi o cenę, rapidmail jest stosunkowo niedrogi. Jeśli wykupisz e-mail flat rate, zapłacisz 19€ miesięcznie za 1000 odbiorców z nieograniczoną ilością e-maili.

GetResponse

Ten autoresponder szczególnie polecam, gdyż twórcami są Polacy. Obecnie ponad 350.000 klientów korzysta z narzędzia, które jest dostępne w ponad 20 różnych językach, w tym oczywiście w języku polskim.

Podobnie jak CleverReach, GetResponse również posiada stare menu autorespondera oraz nową sekcję automatyzacji. I tu również lepszym wyborem jest bezpośrednie korzystanie z edytora przepływu pracy. Ponieważ dzięki niemu możesz zrobić o wiele, wiele więcej niż tylko autorespondery.

Co nam się podoba: możesz wysyłać maile związane z odpowiedziami, które są wysyłane np. po otwarciu lub kliknięciu w inny mailing. To, co wyróżnia GetResponse, to możliwość uwzględniania w automatyzacji zdarzeń, które dzieją się na Twojej stronie internetowej (od poziomu taryfy PRO). Istnieje również CRM.

Co należy poprawić: To, co uznaliśmy za warte poprawy, to dostarczalność, która w moich testach miała potencjał do poprawy.

Sendinblue

Ten dostawca poczty elektronicznej zawiera kilka zaawansowanych autoresponderów w darmowym planie, w tym te uruchamiane przez zdarzenia internetowe, zakupy i porzucone zakupy. Jeśli kupisz kredyt SMS, możesz nawet wysyłać wiadomości tekstowe jako część kampanii autorespondera.

Co nam się podoba: Opcje autorespondera Sendinblue (i ogólnie automatyzacje) są najwyższej klasy – co jest niesamowite, biorąc pod uwagę, że są bardzo przystępne cenowo. Redagowane w intuicyjnym edytorze wizualnym, możesz nawet przetestować swoje kampanie przed ich uruchomieniem.

Co należy poprawić: W darmowej taryfie jest dzienny limit 300 maili, co może być problematyczne dla osób z większymi listami. Dodatkowo, w taryfach „Free” i „Lite” obowiązuje górny limit 2000 kontaktów w automatyce (dopiero od poziomu taryfy „Premium” dozwolona jest większa ilość).

Benchmark

Czysty interfejs użytkownika Benchmark jest przyjazny dla oczu, a także jest niezwykle łatwym w użyciu narzędziem. Z darmową taryfą możesz używać prostych autoresponderów (nazywają to „Automation Lite”), formularzy, ankiet i raportów. Jednak zaawansowane automatyzacje są dostępne tylko po uaktualnieniu.

Co nam się podoba: Dla tego dostawcy najważniejszy jest design. Szablony e-maili są niesamowite, a edycja e-maili absolutnie prosta i nieskomplikowana.

Co należy poprawić: Niestety, ta łatwość obsługi nie dotyczy edytora autoresponderów. Nie można wyświetlić autoresponderów, które są w obiegu i nie są one zbyt elastyczne (np. nie można wysyłać autoresponderów po upływie godziny i nie można ustawić ram czasowych wysyłania). W przeszłości Benchmark również nie radził sobie najlepiej w naszych testach dostarczalności. Ponadto, darmowy plan jest ograniczony do 250 e-maili miesięcznie.

MailChimp

MailChimp również trafia na naszą listę najlepszych narzędzi, które oferują darmowy autoresponder, choć nie znajdziesz tu niemieckiego interfejsu. Autorespondery są również przyzwoite, z opcją ustawienia zautomatyzowanych kampanii e-commerce, RSS i opartych na tagach.

Co nam się podoba: 12 000 e-maili miesięcznie dla 2000 kontaktów nie jest złe. Dodatkowo, autorespondery wykraczają poza podstawowe wiadomości powitalne i rocznicowe i obejmują zaawansowane kampanie, takie jak rezygnacja z zakupu i wiadomości retargetingowe. To świetna wiadomość dla Ciebie, jeśli masz sklep internetowy.

Co należy poprawić: Jak na narzędzie tej wielkości, zaskakujące jest to, że MailChimp nie ma wizualnego edytora przepływu pracy dla autoresponderów, co może sprawić, że zarządzanie jest trochę niechlujne. Stwierdziliśmy również, że ich e-maile często trafiają do folderu reklamowego Gmaila, a nie do głównej skrzynki odbiorczej. Jeśli potrzebujesz płatnego planu, MailChimp staje się dość drogi.

Autoresponder do e-mail marketingu – Podsumowanie

A więc to tak! Masz teraz przegląd kilku solidnych narzędzi email marketingowych do prowadzenia kampanii autoresponderowych.

Który z nich jest dla Ciebie najlepszy? To naprawdę zależy od rodzaju autorespondera, z którego skorzystają Twoi klienci (i Twój biznes/stronę internetową).

Jeśli chcesz wysyłać bardzo proste autorespondery za niewielkie pieniądze i preferujesz niemiecki interfejs użytkownika, to powinieneś przyjrzeć się bliżej Rapidmailowi.

Jeśli interesuje Cię zaawansowana automatyzacja z wyświetlaniem workflow i kampaniami opartymi na tagach, to CleverReach i GetResponse będą bardzo interesującymi dostawcami.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -

Najpopularniejsze wpisy