Instagram jest jedną z najczęściej używanych platform social media na świecie. Każdego dnia miliony użytkowników dzielą się, lubią i komentują zdjęcia. Dodatkowo, funkcja opowiadania oferuje możliwość publikowania krótkich impresji z życia codziennego. Wiele osób przewija aplikację w górę i w dół przez wiele godzin. Doskonała okazja, aby wykorzystać pokaz jako źródło dochodu. Ale jak właściwie zarabiać pieniądze na Instagramie? Najważniejsze pytania i odpowiedzi w skrócie.
Spis treści
Jak wygląda zarabianie na Instagramie?
Instagram stał się w ostatnich latach jednym z najdalej idących kanałów social media. Około miliarda użytkowników korzysta z platformy miesięcznie, a około 500 milionów codziennie. W ten sposób, podobnie jak Facebook, Twitter i inne, platforma umożliwia wszystkim użytkownikom na całym świecie nawiązywanie kontaktów.
W ten sposób wielu użytkowników stało się influencerami, którzy zarabiają duże pieniądze za pośrednictwem Instagrama. Tak bardzo, że stało się to ich głównym zawodem. Tematy influencerów są często różne, w zależności od grupy docelowej. Podróże, jedzenie, uroda i fitness to najczęstsze tematy.
Czy jestem wystarczająco kreatywny żeby zarabiać na Insta?
Aby zarabiać pieniądze na Instagramie, nie musisz zbierać milionów followersów ani zawierać umów reklamowych. Istnieją inne sposoby na zarabianie w Internecie.
Jakie są wymagania?
Poniżej znajdziesz listę kilku aspektów, na które warto zwrócić uwagę podczas zarabiania na Instagramie.
Followersi
Choć Instagram jako źródło dochodu nie musi wymagać celebryty, ważne jest, aby stworzyć zasięg. Im więcej followersów, tym większy zasięg. To, ilu followersów jest potrzebnych, zależy od obszaru tematycznego. Nisze potrzebują mniej niż top tematów, takich jak podróże, jedzenie, uroda i fitness. Jednak liczba followersów powinna być już około czterocyfrowa. W przeciwnym razie na Instagramie nie da się zarobić.
Treść
Tylko aktywni użytkownicy mogą generować uwagę. Ale to, ile treści ma sens, często się różni. Niektórzy zamieszczają posty kilka razy dziennie, inni w odstępach czasowych. Ważne jest, aby znaleźć właściwą równowagę. Ponadto, do zwolenników należy zwracać się osobiście.
Autentyczność jest ważna w budowaniu sieci kontaktów. W przypadku konkursów i innych kampanii tworzone są treści, które zachęcają do aktywnego uczestnictwa w czymś. To nie tylko zwiększa współczynnik interakcji, ale także przyciąga uwagę innych użytkowników.
Jakość
Dużą wagę należy przywiązywać do jakości zdjęć, tak aby profil wyglądał atrakcyjnie. Nie ma znaczenia, czy używasz dobrego aparatu w smartfonie, czy profesjonalnego. Zdjęcia powinny być tylko wysokiej jakości i przedstawiać spójny projekt. W końcu wspólny wątek powinien być widoczny w feedzie na pierwszy rzut oka.
Jak zarabiać na Instagramie?
Jak już wspomniano, nie ma tylko jednej strategii na wykorzystanie Instagrama jako źródła dochodu.
Współprace
Najbardziej znaną opcją jest współpraca. Oznacza to oferowanie profilu jako przestrzeni reklamowej i płacenie za posty związane z marką. W postach użytkownik promuje określony produkt firmy lub tworzy treści na potrzeby obecności firmy na Instagramie. Mikro-influencerzy są szczególnie interesujący dla firm, ponieważ pokazują produkty małej, ale odpowiedniej grupie docelowej. Mikro-influencerzy często mają po kilka tysięcy followersów.
Marketing afiliacyjny: sprzedaż produktów od innych dostawców
Marketing afiliacyjny
W marketingu afiliacyjnym użytkownik również przedstawia produkt lub usługę swoim zwolennikom. Następnie za każdy zakup wypłacana jest prowizja. Klient zazwyczaj przychodzi poprzez linki do produktu partnera od użytkownika i może tam bezpośrednio zapłacić. Ponieważ jednak linki można osadzać w stories na Instagramie tylko wtedy, gdy ktoś jest uznawany za osobę publiczną, czyli ma więcej niż 10 tys. followersów, w opisie profilu można umieścić tylko link, do którego można się odwołać.
Sprzedaż własnych produktów
Instagram oferuje Ci atrakcyjną platformę do pozyskiwania klientów. Aby sprzedawać własne produkty, dobrze jest umieścić w bio link do sklepu internetowego. Ale zdjęcia mogą być również sprzedawane za pośrednictwem Instagrama – czy to jako fotograf, artysta czy bloger podróżniczy.
Dropshipping
Dzięki dropshippingowi sklep może być prowadzony bez konieczności budowania zapasów. Gdy użytkownik dokona sprzedaży, dostawca wysyła produkty bezpośrednio pod drzwi klienta. Użytkownik nie musi się martwić o przechowywanie, pakowanie i wysyłkę. Dzięki platformie e-commerce Shopify, użytkownicy mogą założyć swój własny sklep dropshippingowy, który jest darmowy przez pierwsze dwa tygodnie.
Ile pieniędzy mogę zarobić na Instagramie?
Nie ma formuły, która wylicza ile można zarobić na danym poście czy opowiadaniu. Każdy influencer ma swoją wewnętrzną wartość. Różni się to w zależności od branży. Użytkownik sam decyduje o wyglądzie oraz o współpracy i partnerach. Partner ma również wpływ na cenę. Cena zależy głównie od umiejętności negocjacyjnych.